Uthyrning av showroom i Jönköpings län
Här kan du hitta en hyresgäst direkt för att hyra ut dina showrooms i Jönköpings län. De hyresgäster som söker showroom att hyra i Jönköpings län kan du se nedan. Du kan alltid använda sökfunktionen för att begränsa sökningen utifrån olika kriterier, så att du bara ser de företag som letar efter lediga showrooms i Jönköpings län som passar det lediga showroom som du har. Mer info om att hyra ut showroom i Jönköpings län.
Få snabb hjälp med uthyrningen via tel: 08-446 887 40 eller mail: vip@verksamhetslokaler.se
-
Jag söker kontor, lager, industrilokal, butik, kontorsplats, klinik, virtuellt kontor, undervisning eller showroom för uthyrning i Jönköping
Söker 50-154 m2 kontor / lager / industrilokal / butik / kontorsplats i Jönköping att hyra- Areal: 50-154 m2
Vanliga frågor
Verksamhetslokaler.se är en av de största portalerna och sökmotorerna för uthyrning av showroom på marknaden. Vi används av många företag som letar efter showroom att hyra.
Vi används flitigt av fastighetsmäklare i Jönköpings län, men du är välkommen till att ta direkt kontakt med företagen i vår databas angående uthyrning av ditt showroom och lokaler, även om du inte använder dig av värdering eller rådgivning från en rådgivare eller mäklare i Jönköpings län.
Om du vill hyra ut showroom i Jönköpings län eller vill hyra ut lokaler i Jönköpings län har du kommit till rätt ställe.
Guide: Hyra ut showroom i Jönköpings län
När du som fastighetsbolag, privat hyresvärd eller företag ska hyra ut dina lediga showrooms i Jönköpings län är det viktigt att du gör det strukturerat och tar hänsyn till en rad faktorer. På så sätt slipper du att hamna i en situation där du inte får den hyra du förväntat dig.
Vi har utvecklat denna guide till hur du snabbt och effektivt kan genomföra uthyrning av showroom.
1. Du måste reagera snabbt när du får en uppsägelse av ditt showroom
När din befintliga hyresgäst säger upp sitt hyresavtal har du som hyresvärd vanligtvis minst 3 månader på dig att hitta en ny hyresgäst och avtal. Detta kan dock variera, därför är det viktigt att du kontrollerar ditt hyreskontrakt så att du är säker på hur lång tid du har på dig innan hyresintäkten uteblir.
När du får en uppsägning måste du därför reagera snabbt genom att starta upp en uthyrningsprocess. Att hyra ut lokaler går inte nödvändigtvis snabbt. Det betyder dock inte att du ska hyra ut ditt showroom till första möjliga hyresgäst, utan att du ska sätta dig in i marknaden så att du vet vilken typ av hyresgäst du ska leta efter och vilket pris du kan förvänta dig att få för din lokal.
Många kommersiella hyresvärdar väntar alldeles för länge med att påbörja uthyrningsprocessen. Det slutar med att det kostar hyresvärdarna mycket pengar eftersom man får tomma lokaler, som man då inte får månadshyran för.
2. Gör en genomgång av ditt showroom som ska hyras ut
Det är viktigt att du börjar med att sätta dig in i vilken typ av showroom du har. Hur stora är lokalerna och hur kan ytorna användas (finns det t.ex. personalrum och lager?
Det är också viktigt att du funderar över vilka tjänster och faciliteter du kan erbjuda. Finns det möteslokaler, mötesrum, matsal, parkering eller annat som kan vara av intresse för hyresgästerna? Kan du erbjuda något som företag inte kan hitta någon annanstans är det en fördel.
Det är också viktigt att du går igenom ditt showroom och ser till att de ser fina och inbjudande ut. Kom ihåg att hyresgästerna kommer att trivas med att hyra en lokal som är välskött och inbjudande.
När du har koll på ovanstående kan du börja fundera på hur du vill prissätta ditt showroom. Här är det viktigt att du tar hänsyn till en rad faktorer som t.ex storlek, läge, tjänster och faciliteter. Du måste också vara medveten om vad som är standard på marknaden så att du inte prissätter dig själv för mycket över eller under marknaden. På Verksamhetslokaler.se kan du alltid se vad liknande showroom kostar.
3. Gör en profil över din framtida hyresgäst
När du har analyserat dina lokaler och dess fördelar kan du börja fundera på vilken typ av företag som kommer att ha nytta av att hyra ditt showroom. Vilka branscher passar din plats bäst? Vilka företagsstorlekar kommer att dra nytta av dina anläggningar? Och vilka tjänster kommer de att uppskatta?
Som hyresvärd tjänar du dina pengar genom långtidsuthyrning. Det är väldigt dyrt att ha hyresgäster under en kortare tid. Ju bättre du är på att skapa en profil för din ideala hyresgäst, desto större chans är det att du hittar rätt hyresgäst som stannar i många år.
Förutsättningen för att tjäna mycket pengar som hyresvärd är att man har en hyresgäst i många år. Det innebär att man både måste hitta rätt hyresgäster (som passar lokalen bra), men också att man måste hitta ett framgångsrikt företag som hyresgäst, som förhoppningsvis kommer att kunna betala hyra i många år.
4. Beskriv ditt showroom i ett prospekt
Nu är du redo att göra ett prospekt. Syftet med prospektet är att skapa en överblick över lokalerna i förhållande till vilka hyresgäster du önskar ta in i hyresrätten.
Prospektet ska bl.a. innehålla uppgifter om område, plats, typ, pris, årliga kostnader, övriga förhållanden.
Prospektet ska även innehålla en fullständig beskrivning av hyresavtalet samt bilder.
5. Tänk på om du vill använda en kommersiell mäklare i Jönköpings län
De flesta fastighetsbolag och privata hyresvärdar står själva för uthyrningen av sina showrooms eftersom det är relativt enkelt. Men det går att anlita en företagsmäklare som är specialiserad på att hyra ut lokaler i Jönköpings län.
En kommersiell mäklare i Jönköpings län kan hjälpa dig med:
– De gör en säljpitch och bedömning
– De hittar potentiella hyresgäster
– De gör ett hyresavtal
– De ansvarar för all kontakt med hyresgästen och för rådgivning om den optimala hyresgästen
– De ser till att lokalen hyrs ut
Det kan vara en fördel att anlita en kommersiell mäklare i Jönköpings län då de kan ha ett större nätverk och därmed kan hitta fler potentiella hyresgäster. De ansvarar även för all kontakt med hyresgästerna och ser till att lokalen hyrs ut. En kommersiell mäklare tar vanligtvis ut en avgift på 10-15 % av det första årets hyra alternativt ett fast belopp för att förmedla objektet.
6. Marknadsför ditt showroom i Jönköpings län
Nu är du redo att börja marknadsföra dina lokaler. Här är ett fördelaktigt tillvägagångssätt för processen:
Annonsera ditt showroom på Verksamhetslokaler.se
Det är väldigt viktigt att du skapar en bra annons som beskriver din lokal och dina kontaktuppgifter klart och tydligt. Kom ihåg att ta några bra bilder på lokalen så att hyresgästerna kan se vad de hyr.
Du lägger upp din annons direkt här på Verksamhetslokaler.se, som är en av Sveriges största portaler och sökmotorer för lediga lokaler. Verksamhetslokaler.se används av många företag som letar efter nya lokaler. Genom att annonsera dina lokaler på Verksamhetslokaler.se exponerar du med andra ord ditt showroom för en stor del av företagen som letar efter lokaler vid en given tidpunkt.
Ta direktkontakt med de företag som söker showroom i Jönköpings län
Du kan också ta direktkontakt med de företag som söker showroom i Jönköpings län. Många av dessa företag beskriver sina önskemål på Verksamhetslokaler.se. Du kan söka direkt i databasen med hyresgäster och ta direktkontakt med de företag som letar efter showroom som liknar ditt showroom och bjuda in till visning.
Använd ditt nätverk för att hitta en hyresgäst i Jönköpings län
Många företag hittar sina nya lokaler genom nätverk och personliga kontakter. Så om du känner någon som letar efter nya lokaler, hör av dig till dem och berätta om din lokal. Du kanske kan göra en affär.
Använd sociala medier
Sociala medier är en självklar möjlighet att nå många potentiella hyresgäster samtidigt. Gör en annons på Facebook eller andra sociala medier så att fler kan se din lokal.
7. Visa ditt showroom
Nu börjar det strömma in med intresserade hyresgäster. När du presenterar showroomet, se då till att du har en mental lista med frågor så att du kan avgöra om de är rätt matchning för ditt showroom. Kom ihåg att ge hyresgästerna tid att se sig omkring och ställa frågor. Tänk också på att vara öppen i förhållande till prisförhandlingar och i förhållande till de potentiella hyresgästernas önskemål.
8. Kolla upp hyresgästen
När du har hittat en hyresgäst som du tror att du vill hyra ut ditt showroom till är det viktigt att du kollar upp hyresgästen. Det viktigaste är att du undersöker hyresgästens ekonomiska situation. Du kan enkelt kolla upp hyresgästens ekonomi via offentliga databaser. Det är också viktigt att du använder din magkänsla. Det kan bli väldigt dyrt att hyra ut lokaler till fel hyresgäst.
9. Skriv under hyresavtalet
När du har granskat hyresgästen och är säker på att allt är i sin ordning är det dags att skriva under hyresavtalet. Tänk på att få hyreskontraktet kontrollerat av en jurist så att du är säker på att det är i sin ordning. Hyresavtalet ska innehålla uppgifter om hyra, deposition, bindningstid, användningsområden, förväntade kostnader, underhåll och andrahandsuthyrning.
10. Håll ett öga på ditt showroom
Även om du har tecknat ett hyresavtal med en hyresgäst betyder det inte att du inte längre behöver ha koll på ditt showroom. Du måste fortfarande hålla ett öga på hur den sköts, om det är några skador och om hyresgästen behandlar din fastighet ordentligt och rättvist.